RELACJA Z WYCIECZKI DO ZAMOŚCIA  I NA ROZTOCZE

W dniach 4 – 5 lipca 2017 r. Zarząd Koła PZN w Krośnie zrealizował dwudniową wycieczkę autokarową na trasie Zamość - Roztocze. W wycieczce wzięło udział 36 członków Koła wraz z przewodnikiem z krośnieńskiego oddziału PTTK. Impreza została dofinansowana ze środków miejskiego oraz powiatowego PFRON. Po dotarciu na Roztocze zatrzymaliśmy się w Górecku Kościelnym – małej miejscowości znanej w kraju z modrzewiowego kościoła p.w. św. Stanisława BiM oraz kaplicy na wodzie, które to obiekty zwiedziliśmy. Następnie dotarliśmy do Zwierzyńca, gdzie znajduje się Ośrodek Edukacyjno-Muzealny Roztoczańskiego Parku Narodowego, a w nim wiele ciekawych ekspozycji, które ukazują faunę żyjącą na tym terenie.Po przyjeździe do Zamościa czekał nas kilkugodzinny spacer po Ogrodzie Zoologicznym. Tam mieliśmy okazję zobaczyć wiele egzotycznych zwierząt.

W godzinach popołudniowych dotarliśmy do zajazdu „Orzeł”, gdzie po zakwaterowaniu się spożyliśmy obiadokolację. W celu zintegrowania uczestników wycieczki wieczorem skorzystaliśmy z przygotowanego dla nas ogniska, przy którym piekliśmy kiełbaski. Następnego dnia  po śniadaniu spotkaliśmy się z miejskim przewodnikiem, który wraz z nami spacerując po renesansowym Zamościu – idealnie zachowanym kompleksie nie skażonym przeróbkami z późniejszych epok – zobaczyliśmy jego Rynek, Ratusz, Katedrę, Muzeum Zamojskie, Pałac Zamoyskich oraz Rotunę. Renesansowy Zamość zrobił na nas naprawdę wielkie wrażenie, gdyż  nie spodziewaliśmy się, tak pięknego miasta – twierdzy. Po długim spacerze spożyliśmy obiad i ruszyliśmy w drogę powrotną do domu. Po drodze odwiedziliśmy Szczebrzeszyn, w którym obejrzeliśmy pomnik słynnego chrząszcza, a potem jeszcze  raz zajechaliśmy do Zwierzyńca, aby  zobaczyć zabytkowy browar do dziś warzący piwo. Ostatnim miejscem odwiedzonym na skraju Lubelszczyzny był drewniany kościół w Momotach Górnych. Z przeciekawej wycieczki powróciliśmy do Krosna w godzinach późnowieczornych pełni pozytywnych wrażeń.

Tekst: Bogdan Sadowski
Zdjęcia: Kazimierz Bąk

Polski Związek Niewidomych w Krośnie
Okręg Podkarpacki, Koło w Krośnie
We use cookies

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.