RELACJA Z WYCIECZKI CZŁONKÓW PZN DO KRAKOWA I CZĘSTOCHOWY

W dniach 5 - 6  lipca br. Zarząd Koła PZN w Krośnie zorganizował dla swoich członków wycieczkę autokarową   o charakterze pielgrzymkowym do Krakowa i Częstochowy. Wyjazd został dofinansowany ze środków miejskiego i powiatowego PFRON.  Pod opieką przewodnika z krośnieńskiego oddziału PTTK  zwiedziliśmy Centrum Jana Pawła II „Nie lękajcie się” w Łagiewnikach, gdzie zgromadzonych jest wiele pamiątek związanych z naszym papieżem. W dalszej drodze odwiedziliśmy malowniczy zamek Ogrodzieniec. Wieczorem dotarliśmy na obiadokolację i kwaterunek do Domu Pielgrzyma w Częstochowie.
Nazajutrz uczestnicy wzięli udział  w 51. Ogólnopolskiej Pielgrzymce Chorych i Niepełnosprawnych na Jasną Górę.  Podczas homilii abp Wiktor Skworc  podkreślił: „Uczestnicy cierpień Chrystusa przechowują w swoich własnych cierpieniach najszczególniejszą cząstkę nieskończonego skarbu odkupienia świata i tym skarbem mogą się dzielić z innymi”

Po południu  odwiedziliśmy najważniejsze miejsca jasnogórskiego Sanktuarium: Kaplicę Cudownego Obrazu Matki Bożej Częstochowskiej, bazylikę, salę rycerską,  skarbiec oraz Muzeum Jubileuszu 600-lecia. W późnych godzinach wieczornych powróciliśmy do swych domów pełni niezapomnianych przeżyć duchowych.

Tekst: Bogdan Sadowski
Zdjęcia: Kamil Woźniak

Polski Związek Niewidomych w Krośnie
Okręg Podkarpacki, Koło w Krośnie
We use cookies

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.