WYCIECZKA W GÓRY ŚWIETOKRZYSKIE

W dniach 16 – 17 lipca br. Zarząd Koła PZN w Krośnie zrealizował dwudniową wycieczkę autokarową w Góry Świętokrzyskie. Ponieważ  w zeszłym roku zwiedzany region kraju bardzo nam się spodobał więc postanowiliśmy tam wrócić i zwiedzić miejsca przez nas nie odkryte.
W wycieczce wzięło udział 36 członków Koła wraz z przewodnikiem Ryszardem Majką z krośnieńskiego PTTK– u.  Impreza została dofinansowana ze środków PFRON.
Z Krosna wyjechaliśmy o godz. 6.30 by po postoju w Pacanowie, w godzinach popołudniowych dotrzeć do Bałtowa, Na miejscu zwiedziliśmy Bałtowski Kompleks Turystyczny obejmujący Park Jurajski, Oceanarium i Zwierzyniec. Na terenie JuraParku znajduje się  ponad 100 modeli dinozaurów – wszystkie naturalnej wielkości. Przez Zwierzyniec podróżowaliśmy  amerykańskim autobusem obserwując wiele gatunków  zwierząt biegających swobodnie w kilku sektorach zbliżonych do ich naturalnego środowiska m.in. wielbłądy, lamy, bydło zebu, australijskie emu i wiele innych.
Na obiad, grill i nocleg dotarliśmy do gościnnego nam Domu Pielgrzyma w Sanktuarium w Kałkowie – Godowie. Wieczorem i rano  uczestniczyliśmy we Mszy Św. przed cudownym obrazem Matki Bożej Bolesnej Królowej Polski a później zwiedziliśmy miejscową Golgotę i inne obiekty sakralne.

W godzinach południowych udaliśmy się do Klasztoru na Świętym Krzyżu. Jest to najstarsze polskie sanktuarium, które do czasów szwedzkiego „potopu” dla Polaków było tej rangi ośrodkiem kultu religijnego, jakim jest współcześnie  Jasna Góra. Ważnym przeżyciem religijnym dla uczestników było udzielenie błogosławieństwa relikwiami drzewa Krzyża Świętego. Zwiedziliśmy też kaplicę Oleśnickich (krypty) oraz muzeum misyjne księży oblatów.
W godzinach wieczornych uczestnicy powrócili do Krosna zintegrowani i zadowoleni z przeciekawej wycieczki. Zapraszamy do galerii ze  zdjęciami

Tekst: Bogdan Sadowski

Zdjęcia: Kamil Woźniak

Polski Związek Niewidomych w Krośnie
Okręg Podkarpacki, Koło w Krośnie
We use cookies

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.